pondělí 12. listopadu 2012

Světýlko.......

Mé milé.
Včerejší den jsem měla takový brečavý a hodně vzpomínkový.......
Do ničeho se mi nechtělo a ani čtení mě už moc nebralo, zasedla jsem k počítači a brouzdala internetem.
Pokoukala jsem vám všem na blogy a také na spoustu jiných blogů a web stránek.
Na jedné web stránce na mě vykoukla recy lampička na jedno použití.......
Zaujala mě.......
Jak jednoduše se dá zhotovit světýlko ze slupky pomeranče anebo mandarinky.......
A od nápadu inspirace či objevu ke zhotovení většinou nemám daleko, tak jsem ji musela vyrobit,
výsledek nafotit a samozřejmě vám ukázat :
nakrojení kůry mandarinky v jejím středu, vyloupnutí dužiny tak,
aby zůstala každá půlka slupky v celku,
v jedné půlce slupky vyříznout otvor - třeba ve tvaru kruhu anebo hvězdičky a do druhé půlky slupky - nalít aromatický olej s knotem, ale to jsem zatím nezkoušela - nemám olej - položit malou svíčku a druhou půlku mandarinkové slupky přiklopit :




Myslím, že toto světýlko bude moc pěkně vypadat a svítit na nízkém trávníku - ten na dvorečku nemám - anebo na sněhu - ale ten zatím není.......
A také by mohlo být moc hezkou ozdobou ve vánoční dekoraci či v adventním aranžmá.......
A kdyby jich bylo několik. Hmmm.......
Ať už vedle sebe nebo různě rozloženy.......

Mé milé.
Přeji všem nádherný večer plný krásných světýlek, rodinné pohody, radosti.......
Mám radost, že jste se u mě zastavili. Děkuji.

6 komentářů:

  1. jéé, svítící pomeranč... ten je krásný Jarmilko, úžasný svícínek skoro zadarmo a ještě voňavý .... bude krásný i na parapetu, když jich uděláš víc provoní byt... a ještě bych do tý spodní šlupky dala trošku vody a do ní hřebíček a skořici.... nebo hřebíček zapíchat do šlupky .... mít doma pomeranče tak už krájím:-)))
    Měj se krásně
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ajko. Do vrchní slupky jsem zapíchla dva hřebíčky a opravdu hezky voní. A na parapetu či v truhlíku mezi větvičkami jehličnanů......
      Ajko, z mandarinky jde nejlíp, z takové té velké s volnou slupkou - nedá moc práce sloupnutí. A navíc to skutečně pěkně oranžově vypadá.
      Měj se moc hezky a děkuji za návštěvu. Jarmila

      Vymazat
  2. Hezký nápad, ale opravdu tak dát ven - doma pouze pod bedlivým dozorem - bála bych se požáru. Ale svícínek se mi líbí:-) Hezký den. Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Zuzanko. Venku je světýlko hezké a když jich bude víc........
      Zuzanko, děkuji a přeji pohodové dny všem doma. Jarmila

      Vymazat
  3. To je hezky vonavy napad ,vsechno doma mam tak to muzu vyzkouset.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Eliško, vítám tě u mě na blogu. Jaro u vás je v plném proudu a zkus třeba světýlka venku v zelené trávě, myslím, že budou pěkná.......
      Ellinko, děkuji ti za návštěvu a přeji hezké dny. Jarmila

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře........