neděle 3. března 2013

Žluté šití přes papír.......

Mé milé.
Nejen háček se má co činit s denním háčkováním čtverečků, ale i šicí stroj se docela otáčí.......
Jak jsem psala v předminulém příspěvku *** Pracovnička *** - zkoušela jsem šití přes papír a slíbila jsem, že vám toto šití ukážu jak probíhalo :
Na toto šití jsem potřebovala vytištěnou šablonu - našla na netu. Vytiskla jsem ji na pauzovací papír na laserové tiskárně.
Při prvním šití jsem použila tiskárnu s práškovým tonerem a prášek zůstával na prošívaných bílých nitích.
Byly šedivé a ne bílé.......
A co bylo pro mne důležité - správně položit látku na vytištěnou papírovou předlohu. To znamená lícem látky k papírové předloze, protože se šije po rubu a tvořený obrázek tím pádem vzniká pod papírovou šablonou.
Ušitý vzor byl pak vidět, až jsem odtrhala papírovou šablonu z lícové strany.
A také jsem si dávala velký pozor při stříhání kousků látky pro toto šití přes papír.
Naprosto lehce jsem si několik kousků nastříhala obráceně a pak mi šití vycházelo tak, že látka by měla být rubem na lícní straně.......
První sestavení vzoru, kde je jasně vidět na řezací podložce na žluté květinové látce, špatně položené jednotlivé šablonky. Pak už jsem kousky, které jsem chtěla přišívat, nestříhala podle šablonek, ale stříhala jsem proužky látky. Také jsem po ušití jednotlivého kousku látky a přeložení papíru podle ušití, nesměla zapomenout, odříznout látku tak, aby zbyl šev široký asi jeden centimetr.
Vím, je to větší spotřeba látky. No, ne zas tak moc.
Ale aspoň jsem si nezaměňovala položení šablonky, tak, aby byl správně líc či rub látky.......
Tato fotografie ukazuje jak vše vypadá z rubové strany : 
A tady z lícové strany po odtrhání papírové šablony :
A hotový, zarovnaný blok :
Mé milé.
V názvu dnešního příspěvku je slovo "žluté". Proč?
Protože jsem ještě šila dvoje "modré" šití přes papír.
Ale to vám ukážu až příště. Dnes už jsou z modrých bloků hotové polštáře, které poputují do světa.......
Mějte se moc pěkně, opatrujte se. Děkuji vám za krásné komentáře a mailíky.......
Přeji hezký zbytek neděle, děkuji vám za návštěvu a jaro? Tak jaro už je velmi, velmi blízko.......

10 komentářů:

  1. Ahoj Jarmilko, asi jsi to popsala hezky, ale mám pocit, že neumím číst:-(. Asi to je už pro pokročilé, ale blok vypadá velmi hezky a tak je to další důvod, proč bych měla začít. Hezké nedělní odpoledne. Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Zuzanko, děkuji ti za návštěvu a komentík.
      Zuzanko, musíš mi, prosím, prominout, ale nemyslím si, že neumíš číst - nene, to není pravda, ale to spíš já někdy napíšu do příspěvku něco tak, nějak nesrozumitelně.......
      A pokročilá v šití Zuzanko, tak to vůbec nejsem - spoustu věcí neumím a jéjé, jak bych chtěla, ale čas - kde ho brát.......
      Zuzanko, měj se mooc hezky pěkný zbytek neděle. Jarmila

      Vymazat
    2. Ahoj Jarmilko, já to nemyslela tak, že to máš špatně napsané, ale že tomu já nerozumím. Zatím jsem šila oblečení, záclony a závěsy nebo povlaky a tak je pro mne patchwork zatím "španělská vesnice". Nedávno mi napsal jeden informatik a kdyby to napsal japonsky, vyšlo by to stejně, jsem ve výpočetní technice jenom uživatel. Ale budu na sobě pracovat a příště už budu vědět, co znamená šití přes papír. ahoj a hezký nedělní večer. Zuzana

      Vymazat
    3. Milá Zuzanko.
      Já vím. Já vím, Zuzanko, že jsi nemyslela, že mám špatně napsaný příspěvek.
      Nene to vůbec ne, ani mě toto nenapadlo.
      A je pravdou, že většinou píšu, jak říkala moje mamka - co na srdci, to na jazyku.
      Zuzanko a vůbec si nic nedělej z toho, že máš pocit, že tomuto šití nerozumíš.
      Víš kolika věcem nerozumím a jakou spoustu jich neumím.
      Už jsem to i někde psala, že kdyby jsme každý uměl všechno, tak se nepotřebujeme a na světe bude strašně smutno....
      Však zvládáš jiné věci a tvůj blog je toho svědkem.
      Umíš spoustu krásného tvoření.
      Jsi šikulka a je to vidět na tvých fotografiích na blogu, Zuzanko.
      Hezký večer, pohodu a radost přeje Jarmila

      Vymazat
  2. Krásné sluníčkové bločky do šedivého počasí!!! Našla jsem šikovný návod, jak snadno šít bloky přes papír http://www.kunhutky.cz/patchwork/index.php?m=8&m1=siti_papir.
    Ať se daří stejně, jako s háčkovanými čtverečky:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Renatko, děkuji ti za pochvalu v komentáři.
      Ano, máš príma odkaz - také ho mám. Ráda čtu jejich zkušenosti, ale svoje musím získat, abych věděla, jak pro příště. Zvědavost a nejen ta, Renatko, mě posouvá a pomáhá v jejich získávání.......
      Renatko, máš na blogu krásné šití, chválím, jsou úžasné. Je to krásná hra barev, právě modré.......
      Měj se hezky a pohodově. Jarmila

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Ahoj Alenko, děkuji ti za návštěvu a komentík. Pochvala potěšila.
      Ale Alenko, chyby by se určitě našly.......
      Hezký večer a pohodu. Jarmila

      Vymazat
  4. Tohle je pro mě španělská vesnice. Ale musím uznat, že výsledek je opravdu atraktivní!
    Krásná práce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vendy, děkuji za návštěvu a komentík - vše potěšilo..
      Vendy, ale není to zase tak těžký - je to - jak říká jedna moje príma kamarádka - piplačka s malými kousky látky.......
      Přeji hezký víkend. Jarmila

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře........